همزن صنعتی
نوشته شده توسط : malkoochi

انواع همزن صنعتی
همزن های صنعتی را به طور کلی می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

• دسته اول به منظور مخلوط کردن و میکس کردن همزمان دو ماده مختلف طراحی شده است و نمی تواند ذرات درشت را آسیاب کند.

• دسته دوم در کنار مخلوط کردن مواد باهم، وظیفه آسیاب کردن و خرد کردن ذرات درشت را هم به عهده دارد.

• دسته سوم یا همزن های بزرگ برای تولید ماده اصلی، مواد از قبل آسیاب شده را باهم مخلوط می کند.

• دسته چهارم همزن های دو قلو هستند که برای میکس کردن مواد با غلظت بالا کاربرد دارند و مواد خمیری شکل را با سرعت بالایی با هم مخلوط می کنند.

 

همزن برقی صنعتی
گفته شد که وظیفه همزنها، مخلوط کردن مواد مختلف در حجم های بزرگ صنعتی و همگن سازی مایعات و جامعات مختلف است.

این دستگاه ها در صنایع مختلفی مانند صنایع لبنی، تولید مواد غذایی، ساخت مواد آرایشی، کارخانه های رنگ سازی، صنایع شیمیایی، کارخانه های یخ سازی و… کاربرد دارند.

همچنین در پروژه های بزرگ ساخت و ساز نیز برای مخلوط کردن مصالح ساختمانی از همزن برقی صنعتی استفاده می شود.

همزن صنعتی کوچک
همزن صنعتی کوچک نوعی میکسربا ابعاد کوچک می باشد. این نوع همزن با توجه به اندازه اش در زمینه هایی خاص به کار رفته و نمی توان از آن برای ترکیب مواد اولیه ساختمانی یا محصولات این چنینی استفاده کرد.

با این وجود همزن صنعتی کوچک نیز قادر به ترکیب مواد جامد و مایع بوده و به خوبی از عهده این کار بر می آید به شرط آنکه ماده ای که درون آن ریخته می شود متناسب با قدرت طراحی شده این دستگاه بوده و حجم زیادی نداشته باشد.

به طور کلی همزن صنعتی یک محفظه یا مخزن اصلی داشته و مواد را به کمک بیلچه ها یا تیغه هایی دوار درون آن مخزن ترکیب می کند.

با توجه به اینکه دستگاه برای ترکیب چه نوع موادی استفاده می شود می توان اجزای مختلفی که در ساختار داخلی دستگاه وجود دارد را به کار برد.

برای مثال در اکثر اوقات برای میکس کردن مواد مختلف از پاروهای پهن که بیلچه نامیده می شوند و یا تیغه برای همزدن استفاده می کنند، اما بسیاری از تولید کنندگان این دستگاه مانند شرکت آرنیکاپلاست به منظور برطرف کردن نیاز های مختلف مشتریان تیغه های مختلفی برای میکس کردن مواد متفاوت به همراه دستگاه به بازار عرضه می کنند.

این مسئله باعث می شود که مصرف کنندگان صنعتی به راحتی و با توجه به زمینه کاربردی خود مناسب ترین تیغه را به کار برده و به راحتی مواد مورد نظر خود را میکس کنند، بدون آنکه مواد اولیه از بین برود یا اینکه میکس به خوبی انجام نشده و گلوله گلوله گردد.

همزن صنعتی بزرگ
همزن صنعتی بزرگ نوع دیگری از دستگاه میکس صنعتی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می کنند. عملکرد فوق العاده این دستگاه باعث شده نظر صنعتگران مختلف به آن جلب شده و از محبوبیت بسیار زیادی در صنایع برخوردار باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید همزن صنعتی از ماهیتی بهداشتی و مقاومتی برخوردار است، در واقع باید گفت که این دستگاه در برابر عواملی چون خوردگی بسیار مقاوم است و در ساخت آن از فولاد ضد زنگ بهره می گیرند.

شرکت آرنیکا پلاست یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت و تولید انواع مختلف همزن است، که علاوه بر ساخت همزن به کمک فولاد برای ساخت این دستگاه از متریال های دیگری چون چدن، آلومینیوم و تیتانیوم نیز بهره می گیرد. در واقع باید گفت استفاده از آلیاژهای مختلف در ساخت این دستگاه با توجه به زمینه کاربردی آن صورت می گیرد.

همزن صنعتی قنادی
یکی از زمینه های کاربردی میکس صنعتی در قنادی است، همانطور که می دانید قنادی ها به واسطه تولید و پخت انواع شیرینی های مختلف همواره به دستگاهی برای همزدن مواد اولیه خود نیاز دارند و چه دستگاهی بهتر از همزن صنعتی! این دستگاه به خوبی امکان ترکیب و میکس مواد اولیه شیرینی را برای قنادها فراهم کرده و کار آن ها را بسیار راحت می کند.

https://arnikaplast.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86/%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C





:: برچسب‌ها: همزن صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: